2010. szeptember 23., csütörtök

Festék, tus, kréta, rajz (II.) - Klimt és a bécsi szecesszió

Én magamban úgy rendeztem el a világot, hogy évszakok szerint csoportosítottam minden olyan várost, hova utazni vágyom. Szerintem ez roppant praktikus… mert, teszem azt, ha valaki elém állna azzal, hogy: figyi Kata, utazd már körbe a világot (koszt+kvártély+utazás+zsebpénz persze biztosítva - pazarul), nem esnék kétségbe egy percre se, hol is kezdjem. Csak kapcsolni kell gyorsan, milyen évszakban is járunk, és már meg is van, hol kezdjem. Ha ősz, akkor Párizs, New York, Bécs. Párizs úgy jó, ahogy van (franciástul, mindenestül), New Yorkot még sose láttam, Bécs meg emlék. Pedig nem is olyan hűha, nekem picit sótlan, Budapest szebb is, élőbb is, de mégis. Az a sok kiállítás, múzeum! Hundertwasser, Schiele, Klimt…

Per pillanat senki sem ajánlotta még fel a világkörüli utat (de nem vagyok nagy igényű, beérem egy európai turnéval is – ha annyi időm lehet mint a tenger… esetleg full extrásan?).

Addig meg, itt van Budapest, és benne egy pici Bécs is, három és fél hónapon át biztosan. Ma nyílik a Szépművészeti Múzeum felújítások előtti utolsó nagy tárlata, a Nuda Veritas - Gustav Klimt és a bécsi szecesszió kezdetei 1895-1905.
Illúziónak tökéletes.

A tárlatról a múzeum honlapján van egy hosszabb értekezés, itt:
http://www.szepmuveszeti.hu/web/guest/articleview?mi_layout_id=29.30&mi_article_id=729


a kép pedig innen van:
http://www.abcgallery.com/K/klimt/klimt-3.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése